HTML

..Hello, London! :)..

2014.07.07. 01:17 MártuSKA

..Igazából már olyan régen írtam blogot –majd egy évvel ezelőtt-, hogy teljesen kijöttem a gyakorlatból..Szóval előre is elnézést kérek mindenkitől, akinek esetleg sértő lenne a stílusom! :)..

..Amiről regélni fogok, annak egyrészről információközlés lesz a célja, hogy esetlegesen meghozzam a kedveteket –, ha nem is az emigráláshoz, de egy fain londoni kiruccanáshoz!..Másrészt a személyes tapasztalataim, élményeim csatornája, hogy valamilyen szinten Ti is átéljétek mindazt, amin most keresztül megyek :)..

pistols.jpg

..Mint minden dolognak a világon, az elhatározásomnak is oka volt, jobban mondva több oka..Tudjátok, ami felrakja az i-re a pontot..Családi tragédia, vadidegenek rosszindulata, lekezelése, a lelkiismeretem, vagy épp a kilátástalanság, hogy 26 évesen egy takarítói állásért is vért kell izzadni, mert egész egyszerűen annyira sz@r a rendszer kis hazánkban, hogy ellehetetleníti a fiatalokat –meg úgy egyébként mindenki mást, aki Magyarországra mert születni, gerinc nőtt a hátába és nem a politikai pályát választotta..Ez van, de akkor merre tovább?..Az általánosban felszedett angolomat alapul véve Európában nem túl sok hely versengett azért, hogy pont velem bővüljön a lakossága, szóval Anglia nyert, pontosabban London..(Ki gondolta volna?)..Valahol tudatosan készültem erre az egészre –pedig ez egyáltalán nem jellemző rám-, mert éreztem, hogy előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz a külföldre menetel..Édesanyám ötlete volt, hogy iratkozzam be egy nyelvtanfolyamra, megerősítendő az eddig megszerzett tudást..Utólag ennek a döntésnek köszönhetem az egyik legjobb Barátnőmet, Erasmus-os diákok ismeretségét és sok-sok pozitív megerősítést, amire igazán szükségem volt..Ezután elkezdtem tájékozódni mindenféléről, mikor mihez volt affinitásom..:)..Úgy érzem, pont a lényegről nem sikerült egyébként eleget összeszednem, a későbbiekben ezeket is leírom..A legelső tisztázandó kérdés: tényleg akarom?..Ha erre igen a válasz, jöhet a többi: van rá lehetőségem?..Piszok nagy mázlista vagyok, mert nekem utóbbira is az igenlés jutott, köszönhetően a hathatós családi és baráti segítségnek..Oké, most jöhet a kiutazás módja s időpontja..Soha életemben nem jártam még külföldön, soha nem repültem (repülőn..:D..bocs, ez hülye poén volt..)..Már csak az anyagi helyzetemből fakadóan is a jól bevált alternatíva maradt: telekocsi rulez!!..Nézegettem a különféle erre szakosodott oldalakat, végül az egyik hirdetés megfogott: egy házaspár menne a fiukhoz, háztól-házig vinnének, lakóautóval..Hűűű, felcsillant a szemem, világot látok és még kényelmes is lesz!..Találkoztam velük kétszer, nagyon szimpatikusak voltak, letisztáztunk mindent, a költségektől kezdve a pihenőhelyekig..Az utazás előtt egy héttel viszont jött egy telefon, amire nem számítottam és eléggé kétségbe ejtett: mégsem tudnak menni..Hát rendben..Sajnáltam őket, mert a szerettükkel való találkozás még váratott magára, pedig már nagyon mentek volna és sajnáltam magamat, mert már én is igencsak rákészültem az indulásra..Meg jöttek a különféle ostoba gondolataim: „Talán ez is egy jel, hogy várjak még, hogy nem jött még el az ideje?”..De gyorsan elhessegettem őket, vagy most, vagy soha!!..Kerestem egy másik autóst hurrá, nyertem két hetet! :D..Mindenki tudja, aki ismer, hogy egy önző majom vagyok, úgyhogy azon kívül, hogy elintéztem a maradék hivatalos dolgaimat (EU-s TAJ, NAV, Munkaügyi központ, OEP……) és folyamatosan elköszöngettem a rokonaimtól, barátaimtól, folytattam a csodás önpusztító életmódomat..Mondván, hogy ennek most úgyis vége..Haha, jó vicc volt! :)..Mártika a paragép, egy nyugodt pillanatom nem volt, a szállásomat is kb. az utolsó pillanatban sikerült lefixálni, egy kedves ismerősöm adta kontakton keresztül..Nem kívánom senkinek azt az idegállapotot! :D..Nem baj, van mivel kijutni és van hova megérkezni..Oké..Pakoljunk be..De mit is?!..

..Tisztálkodási eszközök, pipere cumó..Ööööö..Na és ilyenkor jönnek az Édesanyák, akik olyan dolgokra is gondolnak, amik neked eszedbe sem jutnak!..Varró-, és manikűrkészlet, gyógyszerek, evőeszközök..Végül a csajok érzékeny pontja: a ruhák..Egy kupacra hordtam a kedvenc gönceimet, amik nélkül úgy éreztem élni sem tudok..Pedig de!..:D..A bőröndöm mérete lekorlátozta az akaratomat, nem volt apelláta..”Ez sem kell..Ez sem..Meg ez sem..Ez sem?!..Na neeee..”..Lényeg a lényeg: útra készen állok!!..

meeee.jpg

..Reggel az első meglepi a fuvarom 2 órás késése volt, majd az egyik szívem csücske megjelenése..Nagy világutazó, van elég tapasztalata, ellátott jótanácsokkal és kaptam tőle egy karórát a következő mondat kíséretében: „Márti, ne úgy gondolkodj, mint egy magyar, gondolkodj úgy, mint egy európai!” :)..Milyen igaz, mai napig sokat gondolok erre!..Elő kell kapargatnom a pozitív énemet, nem beállni a sorba és megítélni másokat, hanem alkalmazkodni, integrálódni, önbizalmat építgetni és továbbra is tartani magam ahhoz, hogy: „Akkor leszel különb, ha nem válsz olyanná, mint akik bántanak!”..Hm..No, lényeg a lényeg, mindezek után megölelgettem az én Édesanyámat és borsónyira töpörödött gyomorral beültem a kisbuszba, ami a következő 33 órámat meghatározta..Igen, jól látod, 33..Merthogy az út sem rövid táv, de a sofőrjeim költöztettek is, biciklit, meg mindenféle jót szállítottak le, szóval nem unatkoztunk, ellenben az utolsó kis bokorba is bekanyarodtunk Angliában..Azért az én türelmemmel, ez a majd másfél nap, négy őrült pasassal egy légtérben, hát..Igen nagy teljesítmény volt, utólag is büszke vagyok magamra! :D..Az alvás, mint olyan, megszűnt létezni, bár valamikor az éjszaka folyamán lezavartam egy egyszemélyes Káma-szútrát az üléseken..Végre világot láttam, osztrák szélerőművek, gyönyörű német tájak..Azért még mielőtt nagyon beleéltem volna magam a nézelődésbe, a Polizei lecsekkolt minket..”Néha ilyen is kell!”, szimpik voltunk nekik! ;)..

 

..Csak, hogy ne legyen uncsi az út, még lekéstük a kompot is, mert aznap a kamionosok a szokásosnál is türelmetlenebbek voltak, és előszeretettel használták az autóknak szóló sávot (is), aminek persze káosz és dugó lett a vége..Akkor az én fülemben már a sirályok hangja zúgott és fürkésztem a tengert, amit eddig soha nem láttam..Más kiröhög, mondván: „Ugyan, az csak sok víz, mit vagy úgy oda?”..Köszöntem szépen, pofádat befogod!..Csodabogár vagyok..Érzékelek, rácsodálkozok, beleszeretek..Ennyi..

tengör.jpg

..A kompon jött ki rajtam az elmúlt hetek feszkója, potyogó könnyekkel, hevesen dobogó szívvel, kétségekkel, hiányérzettel és kíváncsisággal teli lélekkel bámultam a tengert..Néha elkalandozott az agyam: „Vajon merre tarthat az a teherhajó?”, vagy: „Vajon más is most utazik itt először?”..Egyébként maga az egész tök klassz volt: büfé, mosdó, fürdőkabinok, pihenőhelyek, kajálda..Tartottam tőle, hogy talán tengeribeteg leszek, de semmi ilyesmi, az időnk szép, a víz pedig csöndes volt..A kb. másfél órás út végén Doverbe érkeztünk és jött a következő sokkola: a baloldali közlekedés és a sokszor oly szűk angol utak..Főleg vidéken jellemző, ráadásul egy robosztus kisbusszal nem könnyű a manőverezés :)..Nem is ragoznám tovább, újabb 2 óra múlva megérkeztünk Londonba..Tátott szájjal lestem a felhőkarcolókat, a Temzét és az összes látványosságot, ami az utunkba került, a jónép –szó szerinti- sokszínűségéről nem is beszélve :)..Ahogy az egyik lakótársam fogalmaz: „Etnikai gyüjtőcentrum.”..True story! :)..Küldetés teljesítve, végre megérkeztem egy helyes kis utcába, kipakoltuk a cuccost, lerendeztük a mocskos anyagiakat és minden jót kívántunk egymásnak..Állok a ház előtt, kopogok, semmi..Csöngetek, semmi..Na basszus, gondoltam: „Talán elnéztem valamit és rossz helyre jöttem?!”..Aztán bevillant a mondat: „NE ESS PÁNIKBA!”..De akkor már késő volt..:D..Végül kinyílt az ajtó s belecsöppentem egy olyan lakóközösségbe, akik már régóta együtt élnek, összeszoktak..Álltam, mint Bálám szamara, pillangóztam, ki kinek a kicsodája, próbáltam megjegyezni a neveket :)..A hihetetlen mennyiségű információ és végkimerülés már eléggé lemerítette a Duracell-nyuszimat..Egy röpke sörözés és villámbeszélgetések, ja, és egy alapos fürdés után végre újra embernek éreztem magam és bezuhantam az ágyba..Nem aludtam túl jól, szokatlan volt a helyzet, a közelben egy iskola, aztán a 2 percenként elhúzó repülők és az éjszaka intenzíven bagzó (egyébként kisebb róka-méretű!!) macSKÁk hangja, hát hogy is mondjam..Zavaró volt :)..Sok embertől sokfélét hallottam, hol és milyen szállások vannak; ahol én élek, abban négy szoba, egy konyha és egy fürdő, wc kombó található..Az, hogy utóbbiak egyben vannak és tekintve, hogy jelenleg nyolcan használjuk őket ÉS még vendégek is sűrűn megfordulnak nálunk, érdekes szitukat tud szülni! :)..Aki élt már koliban, annak nem újdonság, de nekem, aki az elmúlt éveket az Anyukájával töltötte és saját szobája volt..Van..Kihívás! :D.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://martikalondonbamegy.blog.hu/api/trackback/id/tr946480783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása